D&B Cleaning / Time to Connect

Welkom bij Time-to-Connect. D&B The Facility Group stapte de schoonmaakmarkt in omdat wij het gevoel hadden dat er ruimte was voor een kwalitatieve propositie. Wij constateerden dat veel opdrachtgevers vaak niet de afgesproken kwaliteit ontvingen en schoonmaakmedewerkers zelf vaak niet gelukkig waren met hun werksituatie. De roep om meer respect en een acceptabele werkdruk werd steeds luider. Wij geloofden dat het anders kan. En inmiddels weten wij dat dit waar is.

Wat wij ons niet realiseerden, toen wij met D&B Cleaning tot deze markt toetraden, was dat bijna driekwart van de schoonmakers in Nederland buiten kantooruren werkt. Velen van hen staan op voordat het gezin wakker wordt om, voor het krieken van de dag, onze werkomgeving schoon te maken. En ze vertrekken voordat de eerste werknemers het gebouw betreden. Ze komen thuis op het moment dat de kinderen reeds naar school zijn en de partner naar het werk. Zij eten en slapen overdag, terwijl de maatschappij op volle toeren draait. Aan het einde van de dag, vaak voordat het gezin weer compleet is, vertrekt de schoonmaker naar de werkplek om na kantoortijden de werkzaamheden te hervatten. Een schrikbarend grote hoeveelheid schoonmakers werkt en leeft buiten het gezichtsveld van onze maatschappij.

Onzichtbaar

Hun belangrijke werk verrichten zij als geesten in onze maatschappij. Ze werken in onze werkomgevingen als er niemand is. En zij komen thuis op momenten dat het gezin gevlogen is. Zij kennen de mensen van wie zij de prullenbakken legen, de vloeren reinigen, de bureaus afnemen en de vingerafdrukken verwijderen niet. Tegelijkertijd missen zij vele van de maaltijden met het gezin. En de kinderen naar school brengen, is er vaak al helemaal niet bij.

Nezha’s verhaal in 45 seconden

In dit filmpje maken we kennis met Nezha. Zij is Cleaning Host bij World Trade Center Amsterdam. Ontdek wat zij doet met de tijd die zij terug heeft gekregen sinds zij tijdens kantoortijden werkt. Met maar liefst vijf kinderen weet zij hier wel raad mee!


Nezha video

 

Faustina’s verhaal

Faustina en haar man Stephen zijn na 2 jaar huwelijk nog altijd dolgelukkig met elkaar. Zij vinden niets fijner dan na het werk een uurtje samen door te brengen in de stad, quality time. Dat lijkt misschien heel gewoon, maar tot voor kort had Faustina hier niet de tijd of energie voor.

 

D&B dagschoonmaak - Time-to-Connect Faustina

Faustina knoopte namelijk diverse schoonmaakbaantjes aan elkaar om tot een redelijk salaris te komen. Soms maakte zij wel drie verschillende locaties per dag schoon, zowel doordeweeks als in het weekend. Ze was de hele dag onderweg en in de tussenliggende uurtjes probeerde zij even iets te eten of kort te slapen. Het was net niet voldoende tijd om echt iets van betekenis te doen.

Zij had geen vast contract en zekerheden. En zij zag haar man te weinig. Dit is helaas de realiteit voor veel schoonmaaksters in Nederland.

Nu werkt Faustina bij D&B, heeft zij een vast contract en werkt op het hoofdkantoor van TomTom tijdens kantoortijden. Maar minstens zo belangrijk: Faustina en Stephen doen weer leuke dingen samen.

 

Dagschoonmaak

D&B The Facility Group streeft ernaar om veel van de schoonmaaktaken tijdens kantooruren te laten plaatsvinden zonder dat hierdoor het werk van de werknemers ernstig verstoord raakt. En dat is eigenlijk heel goed mogelijk. Sterker nog, wij constateren een behoorlijke toename van zowel de kwaliteit als de klanttevredenheid die zichtbare schoonmaak oplevert. Zonder dat dit, onder de streep, meer geld hoeft te kosten. Wij rekenen het u graag voor.

 

dagschoonmaak

Door de schoonmaker meer gedurende de dag in te zetten, kunnen we hen niet enkel contracten bieden met meer arbeidsuren, waardoor het stapelen van banen overbodig wordt. Ook geven we op die manier schoonmakers hun leven weer terug. In een maatschappij waar zij onderdeel van uit maken. En met een gezin waarbinnen zij onmisbaar zijn.

Tegelijkertijd zien we dat er een band ontstaat tussen de werknemers en hun schoonmaker. De kantoorgebruikers zien dat er zorg wordt besteed aan de werkomgeving. De schoonmaker wordt onderdeel van de organisatie en leert de wensen en verwachtingen van afdelingen en individuen begrijpen… en kan de dienstverlening hierop afstemmen. Storende werkzaamheden, zoals stofzuigen of het reinigen van toetsenborden, vinden plaats vlak voor of direct na de reguliere kantoortijden. De service wordt feitelijk als beter ervaren.

Time to connect?

dagschoonmaak

Ik kan mij voorstellen dat u na het lezen van deze pagina meer vragen heeft dan inzicht in hoe wij onze dienstverlening op deze onderscheidende manier kunnen neerzetten in de moeilijke schoonmaakmarkt. Dat u sceptisch bent en denkt: ‘If it sounds too good to be true, it probably is’. Zonder direct in mijn sales-rol te schieten vertel ik u graag meer. Over onze visie, uitdagingen en vooral learnings. De belangrijkste conclusie die wij tot nu toe hebben getrokken is: Happiness Works! Ik verheug mij erop om met u kennis te maken.
 

Meer weten?

Laat hieronder uw gegevens achter en wij nemen binnen een werkdag contact met u op.

 

 


 
t. +31(0)20 420 06 91
jeroen.herbrink@db.nl

Krijg hier meer informatie over onze schoonmaakdiensten.

Stuur mij dit artikel