New
Generations
Our vision
Onze kernwaarden zijn Energy, Pure, Inspire en Connect. Om deze waardes blijvend te borgen in onze organisatie moeten wij ons aanpassen aan de nieuwe generaties. Snappen wat hen beweegt en hoe wij ons beleid op hen dienen aan te passen. En dat begint met aandacht en luisteren...
"Er is veel geschreven over de uitdagingen die de nieuwe generaties met zich meebrengen. Verhalen over hoge salariseisen en weinig uren willen werken. Goed om vooral te kijken naar de kansen die zij ook met zich meebrengen. Zo wordt er meer waarde gehecht aan feedback. Met name de Generatie Z wil leren en groeien. Doe er wat mee!'
​
Sandra van der Zijpp
HR Director
D&B The Facility Group
Sandra
Staying young
De nieuwe generatie Millennials (1988-1995) en de daaropvolgende Generatie Z (1996-2015) wijken in gedrag en voorkeuren dusdanig af van de oudere generaties, dat zij een geheel nieuwe benadering vragen op het gebied van werven en boeien. Dit ontkennen en negeren zorgt voor vergrijzing en achterstand. Wij geloven dat het geven van aandacht aan dieper gelegen wensen en behoeftes hier cruciaal is.
That's
typical
Er zijn veel overeenkomsten tussen Millennials en Generation Z. Beiden hechten ze waarde aan echtheid, duurzaamheid. Zijn ze realistisch en pragmatisch. Toch zijn er ook een heleboel kleine en significante verschillen. Dus net als je dacht de Millennial goed aan je te hebben verbonden, moeten de zeilen alweer worden bijgezet. Zo is de Millennial merktrouw en een ambassadeur, terwijl Gen Z wantrouwiger en onafhankelijker. Zij identificeren zich dan ook eerder met een groep dan met een merk. Waar de Millennial met name druk is met belevingen, navigeert Gen Z meer op slimme en goede investeringen voor de lange termijn. Logisch, want zij zijn opgegroeid in een tijd met minder welvaart...
Challenge
accepted
We hebben dus te maken met twee generaties die kritisch zijn. Met een Millennial die meer waarde hecht aan beleving dan aan een riant salaris. En een Generatie Z die op zoek is naar zekerheid en juist wel een goed salaris. Beiden tech savvy en met een grote behoefte aan digitale innovatie. Wat kun je met dit gegeven als werkgever? Hoe groot is de kloof en hoe snel kun je deze dichten?
Ready?
Set. Go!
Tijd dus om je duurzaamheidspropositie nu eindelijk eens goed uit te werken. De secundaire arbeidsvoorwaarden op de schop te nemen. De recruitment afdeling te voorzien van authentieke verhalen. En een feestcommissie in het leven te roepen die voortdurend activiteiten organiseert. Wees jezelf als bedrijf, maar vergeet niet om dit ook eerlijk uit te dragen. Daar sla je de eerste slag.
That's
why
Bovenstaande verklaart waarom wij juist een visie hebben geformuleerd op topics als duurzaamheid, flexibiliteit, innovatie, war for talent en beleving... Hier worden wij feitelijk ingefluisterd door de afdeling recruitment. De nieuwe generaties stimuleren (nee: dwingen) ons om na te denken over zaken die wij voorheen als vanzelfsprekend, minder belangrijk of zelfs overbodig achtten.
"Als Manager Recruitment ben ik verantwoordelijk voor het werven van talent voor al onze labels. De profielen lopen ontzettend uiteen, maar de grootste uitdagingen zijn voor elk label hetzelfde en zeker gerelateerd aan de kenmerken van de nieuwe generaties. Dat is helemaal niet erg. Zolang ik maar de beweegruimte krijg om hierop in te spelen. En die krijg ik."
​
Renske Peeters
Manager Recruitment
D&B The Facility Group
Renske
Related
Highlights
Contactformulier
Geïnteresseerd of wilt u meer informatie? Neem via onderstaand formulier contact met ons op en wij komen bij u terug.
​
Indien je geïnteresseerd bent in onze vacatures bekijk dan www.werkenbijdb.nl.