No Valley too deep

11-01-2022

Soms weet je zeker dat je met jouw dienstverlening écht het verschil gaat maken. Dat je te maken hebt met een opdrachtgever (The RJB Group of Companies LLC) die (net als jij) de visie deelt dat schoonmaak een wezenlijk onderdeel uitmaakt van de gastbeleving. Dit bleek het geval bij de eerste verkennende gesprekken tussen D&B en Valley.

Samen met de D&B labels Hospitality en Security werd een voorstel uitgewerkt dat eer deed aan dit markante gebouw op de Zuidas. Hoe breng je een concept als Valley tot leven? Hoe ga je om met een mix-used object met kantoorruimte, woningen en bijzondere binnen- en buitengebieden (elk met hun eigen uitdagingen qua ontvangen, beveiligen en schoonmaken)? Elmer Engel, General Manager van het D&B Cleaning label kreeg de ruimte om zijn dienstverlening binnen het concept zowel letterlijk als figuurlijk vorm te geven. Niet alleen, maar samen met drie sterke partners. Het resultaat is één coherente zwarte lijn met gouden Valley signatuur.

‘Gedragen’ door onze mensen

Onlangs is Nieuwenhuis corporate fashion door D&B geselecteerd om haar nieuwe corporate kledinglijn te ontwikkelen. Eén van de selectiecriteria betrof flexibiliteit ten behoeve van tailor made projecten. Nog voordat de nieuwe kledinglijn van D&B is gelanceerd, kreeg Nieuwenhuis dan ook het verzoek om de Cleaning Hosts van D&B te voorzien van custom Valley outfits. Jan Nieuwenhuis (eigenaar van Nieuwenhuis Corporate Fashion) liet hier direct zien hoe snel, persoonlijk en creatief hij kan schakelen met zijn bedrijf.

Gewaagde wagens

Wanneer je veel verlangt van je medewerkers dien je hen ook te voorzien van de beste materialen. Op het gebied van schoonmaakwagens, zijn dat met kop en schouders de Equipe wagens van Vermop. Deze wagens zijn ontworpen met de focus op gemak, ergonomie, uitstraling en efficiency. Een ander dankbaar gegeven is dat deze wagens zich uitstekend lenen om volledig gewrapt te worden. Bijvoorbeeld in de signatuur van de opdrachtgever. Want wie wil er nu een witte kar met schreeuwend logo van de schoonmaak partij en blauwe vuilniszak zien rondrijden in een stijlvolle entree?

De Equipe wagens zijn dan ook voorzien van een zwarte carbon print en gouden Valley logo. Zo hebben de wagens meer weg van een chique banquetingtrolley dan een materiaal- en afvalwagen.

Valley Schoonmaakwagen

De robot als vervanging van werkzaamheden en niet de mens

Elmer: “Al jaren roep ik dat wij niet meegaan in de gekte om te innoveren om te innoveren. Wij doen dit alleen als dit een bijdrage levert aan het proces en het een voordeel oplevert voor ons allemaal. En nu hebben wij onze eerste echte robots rondrijden bij Valley. Een learning die D&B heeft opgedaan bij een van onze grootste opdrachtgevers is dat je zorgvuldig moet omgaan met de lichamelijke belasting van je mensen. Zware en repetitieve fysieke belasting zorgt op den duur voor ziekte, uitval en ontevredenheid. Aangezien onze mensen naast hun werkzaamheden ook met hun verschijning en uitstraling een grote stempel drukken op de gastbeleving is dit een hot topic. Zeker wanneer medewerkers een bepaalde leeftijdsgrens hebben gepasseerd, wil je ze daar inzetten waar zij het beste tot hun recht komen. Daar waar ervaring zwaarder weegt dan jeugdige kracht en snelheid. En dit is waar de robot tot zijn recht komt. De Ecobot 40 en 50 van Gaussian, geleverd door onze partner Groveko, is daarmee een indrukwekkend stukje techniek. Tal van sensoren scannen de omgeving en laten de robot in een strak patroon de hele verdieping schrobben en zuigen. En dit terwijl de Cleaning Host zich bezig kan houden met de kleine details. Alles bij elkaar zijn we werkzaamheden van de robot en de mens in balans en complementair. Maar we dwalen een beetje af! Even los van de sociale en duurzame gedachte, is ook deze robot zichtbaar onderdeel van het Valley concept. Volledig in style zoals je dat van ons mag verwachten, draagt deze verschijning bij aan de uniforme uitstraling van het schoonmaakconcept.”

Achter de deur

Eén van de belangrijkste en veeleisende ruimtes is zonder twijfel het sanitair. Dus ook hier is het concept doorgetrokken (no pun intended) en hebben we alle sanitaire voorzieningen. Samen met CWS werd deze style doorgetrokken op de sanitaire dispensers. Het gaat hier slechts om subtiele design elementen, maar aan het einde van de dag maken die wel het verschil.

Valley attributen

Added value Valley

Het resultaat van alle flexibiliteit bij onze partners is een totaalconcept. Maken wij daardoor beter schoon? Niet per se. Voegen wij waarde toe aan het object en ontstaat er een stukje trots bij onze medewerkers? Zeker weten.

Over D&B The Facility Group:

D&B The Facility Group is aanbieder van multi service facilitaire dienstverlening. D&B verzorgt een breed palet aan diensten voor corporate kantoren en hoogwaardige vastgoedomgevingen met als doel een beleving te creëren die positief bijdraagt aan hoe mensen in hun vel zitten. Want gelukkigere mensen presteren beter. Wilt u hier meer over weten klik dan op de desbetreffende link.

Of neem contact op met:

Elmer Engel
Elmer Engel
General Manager Cleaning
06 52 80 70 21

Bericht delen:

Reacties zijn gesloten.

Stuur mij dit artikel