D&B The Facility GroupFacility HighlightsVistra Netherlands besteedt haar hospitality dienstverlening uit aan D&B

Vistra Netherlands besteedt haar hospitality dienstverlening uit aan D&B

14-01-2019

Vistra is wereldwijd één van de topspelers in de corporate services markt met het hoofdkantoor in Hong Kong. Het Amsterdamse kantoor van Vistra Netherlands is gevestigd in het spectaculaire Atrium-gebouw aan de Zuidas in Amsterdam. Hier werken zo’n 250 financiële en juridische professionals voor een indrukwekkende portefeuille aan opdrachtgevers.

Mail mij dit artikel

Vanessa Mittendorf, Executive Assistant bij Vistra

Begin oktober 2018 maakte Vistra de keuze om alle front-of-house dienstverlening bij D&B The Facility Group onder te brengen. Vanessa Mittendorf, Executive Assistant en facilitair verantwoordelijke binnen Vistra, licht de keuze van Vistra toe. “Wij zijn in augustus 2016 verhuisd van het WTC op Schiphol naar ons nieuwe kantoor op Zuidas. Vistra was recent de samenwerking met Orangefield aangegaan en in het Atrium kwamen de beide organisaties samen. Dat is natuurlijk een intensieve periode, eerst zo’n verhuizing, vervolgens de integratie van beide bedrijven. Een fase met veel veranderingen.”

Outsourcen receptiediensten

De veranderingen hadden ook hun weerslag op de front-of-house dienstverlening. Na een lange periode met een vast team aan de receptie, ontstonden er wisselingen in het team. Vistra bleek in de periode erna niet altijd in staat om het juiste DNA aan te trekken. “Ik vind dat je geboren moet zijn voor het vak van receptioniste”, aldus Mittendorf. Op een zeker moment werd besloten om de mogelijkheid van outsourcing serieus te onderzoeken. “Wanneer de receptie niet goed loopt, zien we de druk in onze organisatie direct toenemen. Met name bij de groep legal secretaries. Dat geeft onrust. We hebben drie partijen uitgenodigd om een aanbieding te doen en deze vervolgens aan ons toe te lichten”.

Keuze voor D&B

“Met D&B was er eigenlijk direct een klik. Een hele open en eerlijke communicatie. Ze begrepen direct wat wij nodig hadden. Onze contactpersonen bij D&B, Claudia Biswana en Sander Bon, waren vanaf moment één aan het meedenken over onze uitdagingen. Daar kwamen goede dingen uit”. Bovendien had Vanessa Mittendorf D&B reeds aan het werk gezien bij zowel KPMG als in het Amsterdamse World Trade Center, waar zij eerder werkzaam was. “Ik kende de dienstverlening van D&B. Wat daarnaast een bijzonder goede indruk op mij heeft gemaakt, is dat onze geplande implementatiedatum te snel kwam voor D&B. Ze gaven eerlijk aan dat ze op die datum niet in staat zouden zijn om te starten op het niveau waar Vistra om vraagt. Niet met het kwaliteitsteam dat zij voor ogen hadden voor Vistra. Toen hebben we de start een maand uitgesteld.”

Jong maar ervaren team

D&B is inmiddels begonnen en verzorgt alle front-of-house activiteiten voor Vistra. “Toen D&B startte, heb ik wel een vreugdedansje gemaakt”. De ontvangst van gasten en medewerkers, de telefonie, de post, maar ook het vergadercentrum wordt door D&B geserviced. Tevens ontfermen zij zich over de diverse pantry’s en keukens in het kantoor. “Wij verwachten dat onze gasten uitermate professioneel worden opgevangen. Bij de start van D&B keerde de rust in onze organisatie direct terug. De uitstraling is enorm verbeterd. We hebben een jong, maar zeer ervaren team. De reacties zijn heel erg goed, iedereen is blij met wat ze doen. Ze stralen ook echt iets uit.”

Ambitie

Er wordt hard gewerkt bij Vistra en de organisatie heeft grote ambities. “Binnen enkele jaren wenst Vistra wereldwijd leider te zijn van de ‘big four’ in de markt van corporate service providers.” Zo vertelt Mittendorf. Met die ambitie verwacht ook Vistra Netherlands de komende jaren stevig te groeien. “Wij hebben een heel goed gevoel bij D&B. Ze zijn enthousiast, ondernemend en goed in staat rust en ruimte te creëren in een continue veranderende organisatie.”

 

Over D&B The Facility Group:

D&B The Facility Group is aanbieder van integrale facilitaire dienstverlening. D&B verzorgt onder andere ReceptiedienstenFacility Management, Objectbeveiliging, Bedrijfscatering en Schoonmaakdiensten voor corporate kantoren en hoogwaardige vastgoedomgevingen. Wilt u hier meer over weten klik dan op de desbetreffende link…

Of neem contact op met:

Sander Bon
Sander Bon
Manager New Business
06 21 49 97 49

Erik Gerrits
Erik Gerrits
Sales Manager Corporate Accounts
06 11 13 07 13


Blijf op de hoogte

Laat uw naam en e-mail achter en ontvang maximaal 8 x per jaar de 5 meest trending nieuwsberichten in één mail.

Reacties zijn gesloten.

Stuur mij dit artikel