D&B The Facility GroupFacility HighlightsVeel aandacht voor de schoonmaakcampagne van D&B The Facility Group

Veel aandacht voor de schoonmaakcampagne van D&B The Facility Group

13-02-2017

16 minuten heeft onze collega Youssef nodig om zijn zoontje een verhaaltje voor te lezen voor het slapen gaan. Dat lijkt misschien niet veel, maar die 16 minuten zijn enorm belangrijk in het leven van onze schoonmaakcollega en zijn jonge gezin. Niet eens zo lang geleden had Youssef geen 16 minuten. Zijn werk begon namelijk altijd na onze kantoortijden.

Mail mij dit artikel

Youssef stapelde diverse schoonmaakbanen om tot een volledig salaris te komen. Daarom was hij vaak van huis. Hij was vaak niet bij zijn gezin. Voor de mensen wiens kantoor hij dagelijks schoonmaakte was hij onzichtbaar. Hij begon met zijn werk op tijden waarop anderen naar huis gingen. En dat was niet alleen zijn realiteit. Dat is de realiteit voor driekwart van de schoonmakers in Nederland.

Velen van hen staan op voordat het gezin wakker wordt om, voor het krieken van de dag, onze werkomgeving schoon te maken. Vaak moeten ze daar weer weg zijn voordat de eerste werknemers het gebouw betreden. Ze komen thuis op het moment dat de kinderen reeds naar school zijn en de partner naar diens eigen baan. Zij eten en slapen overdag, terwijl de maatschappij op volle toeren draait. En een het einde van de dag, vaak voordat het gezin weer compleet is, vertrekt de schoonmaker naar de werkplek om na kantoortijden en het vertrek van de werknemers richting huis de werkzaamheden te hervatten.

Een schrikbarend grote hoeveelheid schoonmakers werkt en leeft buiten het gezichtsveld van onze maatschappij. Hun belangrijke werk verrichten zij als geesten in onze maatschappij. Ze werken in onze werkomgevingen als er niemand is, en zijn thuis op momenten dat het gezin gevlogen is. Zij kennen de mensen van wie zij de prullenbakken legen, de vloeren reinigen, de bureaus afnemen en de vingerafdrukken verwijderen niet. Ze missen vele van de maaltijden met het gezin en de kinderen naar school brengen, is er vaak ook niet bij.

Nezha Time-to-Connect

D&B The Facility Group heeft besloten om een campagne rondom dit onderwerp te lanceren. “Wij denken dat weinig Facilitaire, HR en Real Estate professionals op de hoogte zijn van deze situatie binnen de schoonmaakmarkt. Hoe kan het ook anders, ze zien de schoonmaker nooit”, aldus Jan-Willem de Bruijn, COO van D&B The Facility Group. “Wij streven er naar om onze medewerkers een werkend leven te bieden waarbinnen veel aandacht en respect is voor iemands persoonlijke wensen, talenten en situatie. En in dat leven is een gezonde verbinding met geliefden, achterban en werkgever de basis”.

Dat lukt ons overigens niet in één keer, maar beetje bij beetje verbeteren we de levens van onze schoonmaakcollega’s. Al tientallen schoonmakers die voor ons bij TomTom, T-Mobile, Asics, Amstelgebouw of World Trade Center werken, hebben betere werktijden en meer ruimte voor een privéleven.

De Time-to-Connect campagne van D&B heeft een tweeledig doel. Allereerst het creëren van bewustzijn onder Facilitaire, HR en Real Estate professionals van de hetgeen er gaande is in de schoonmaakmarkt. Vervolgens hebben wij de behoefte om nieuwe klanten te werven voor het D&B Cleaning die samen met ons en de schoonmakers voelen dat het relevant en impactvol is om deze situatie te veranderen door meer schoonmaakactiviteiten naar de dag te halen. Dat is voor iedereen waardevol. Levens verander je enkel samen. Time-to-connect!

Bekijk hier de advertenties van Nezha en Youssef.

Over D&B The Facility Group

D&B The Facility Group is aanbieder van integrale facilitaire dienstverlening. D&B verzorgt onder andere ReceptiedienstenObjectbeveiligingSchoonmaakdienstenFacility Management en Bedrijfscatering voor corporate kantoren en hoogwaardige vastgoedomgevingen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Stuur mij dit artikel