D&B The Facility GroupFacility HighlightsHoe ziet bedrijfshoreca eruit in 2025?

Hoe ziet bedrijfshoreca eruit in 2025?

30-01-2020

Hoe kun je catering inzetten om je bedrijfsdoelstellingen te realiseren? Wat zijn de 3 belangrijkste onderdelen van een succesvol cateringconcept? Wat zijn de belangrijkste elementen van gezonde catering? Hoe ziet de bedrijfscatering er uit in 2025? Deze vragen stelde Facto aan 10 specialisten die dagelijks te maken hebben met de nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de Nederlandse bedrijfshoreca. Jan-Willem de Bruijn, directielid bij o.a. We Canteen gaf de volgende antwoorden.

Dit artikel is onderdeel van de Whitepaper – Visie op Catering die eerder is te downloaden op Facto.nl.

Hoe kun je catering inzetten om je bedrijfsdoelstellingen te realiseren?

Winning the war-for-talent: Nieuwe generaties navigeren anders op een baan dan eerdere generaties. Ze zijn niet op zoek naar status en een leaseauto, maar zoeken een werkomgeving die in het verlengde van hun eigen persoonlijkheid ligt. Met inspirerende collega’s, een positieve cultuur en uitstekende services. Eten speelt een belangrijke rol in de werkomgeving. Goed eten, een positieve voedselbeleving en een fijne eetomgeving zorgen voor verbinding, ontspanning en plezier. Dat bindt en boeit talent.

Gezondheid en vitaliteit: De zorg voor een vitale workforce staat hoog op de agenda. Niet vreemd, gezien de vergrijzing en opschuivende pensioenleeftijd. Bovendien presteren gezonde werknemers beter. Ze zijn productiever, positiever, minder ziek. Voeding heeft een enorm effect op de gezondheid. Vandaar dat werkgevers kiezen voor een cateringconcept dat gezond, duurzaam en gevarieerd voedsel aanbiedt.

Bijdragen aan organisatiebrede thema’s: Ook kan de bedrijfscateraar bijdragen aan thema’s als duurzaamheid, circulariteit en inclusiviteit.

Jan-willem de Bruijn

Wat zijn de 3 belangrijkste onderdelen van een succesvol cateringconcept?

Eerlijk eten: Mensen kijken tegenwoordig anders naar voeding. Wij willen weten wat wij eten en waar het vandaan komt. Wij lezen ingrediëntetiketten en willen een gezond eetpatroon. Bovendien kennen we de impact van voedsel op de planeet. Vandaar dat de vraag naar eerlijke en duurzame voeding toeneemt. Wij – bij We Canteen – vinden dat een succesvol cateringconcept hier vol op in moet zetten en anders geen bestaansrecht heeft.

Bieden van beleving: Niemand zit te wachten op een lijnbuffetje met elke dag hetzelfde aanbod. Mensen willen verrast worden. We komen in contact met meerdere wereldkeukens. We weten wat lekker en gezond is. Wij willen keuzes hebben. En met toppings verpersoonlijken wij ons eten. We hechten waarde aan authenticiteit, story telling rondom het eten. Als een bedrijfscateraar op die elementen inspringt, oogst deze waardering en succes.

Gastgerichte service: Als je in Amsterdam uit eten gaat, kun je kiezen uit een diversiteit van restaurantjes met uitstekend eten en een fantastisch interieur. Waarom gaan wij dan toch altijd terug naar dat tentje waar je zo top werd geholpen door de bediening? De factor ‘mens’ is essentieel in dienstverlening. Leuk en oprecht contact met mensen die inspringen op jouw behoeften blijkt een absolute sleutel tot succes. Hospitality kan niet meer weggedacht worden.

“IN 2025 HEEFT ETEN DE STATUS VAN (INNERLIJKE) COSMETICA EN MEDICIJN”

Wat zijn de belangrijkste elementen van gezonde catering?

Het bieden van versbereid, onbespoten en voedzaam eten met een groot aandeel vegetarisch is essentieel om tot een vitale werknemer te komen. Echter, een gevarieerd eetpatroon blijkt één van de belangrijkste drivers van gezondheid. Een gezond cateringconcept werkt niet enkel met mooie ingrediënten en versbereiding, maar zorgt ook voor maximale variatie. Geen menucyclus, gewoon iedere dag veranderen!

Hoe ziet de bedrijfscatering eruit in 2025?

In 2025 is een fractie van het cateringaanbod dierlijk. De planeet kan het simpelweg niet aan. En eten heeft de status van (innerlijke) cosmetica en medicijn. In 2025 is het heel normaal dat mensen weten welk dieet aansluit op hun DNA. Eten wordt hyperpersoonlijk. Daar is de cateraar van 2025 op ingericht. De voorspellende waarde van big data zorgt dat het aanbod is afgestemd op het aantal gasten, de behoeften en weersomstandigheden, periode van het jaar, et cetera. Food waste is verwaarloosbaar.

Over D&B The Facility Group:

D&B The Facility Group is aanbieder van integrale facilitaire dienstverlening. D&B verzorgt onder andere ReceptiedienstenFacility Management, Objectbeveiliging, Bedrijfscatering en Schoonmaakdiensten voor corporate kantoren en hoogwaardige vastgoedomgevingen. Wilt u hier meer over weten klik dan op de desbetreffende link. Bent u op zoek naar een facilitaire interim- of projectmanager, klik dan hier.

Of neem contact op met:

Jan-Willem de Bruijn
Jan-Willem de Bruijn
Chief Commercial Officer (CCO)
06 31 76 74 21

Sander Bon
Sander Bon
Manager New Business
06 21 49 97 49

Bericht delen:

Reacties zijn gesloten.

Stuur mij dit artikel