D&B The Facility GroupFacility HighlightsGastvrijheid van de Aussies

Gastvrijheid van de Aussies

08-10-2013 Mail mij dit artikel

Over hospitality en gastvrijheid valt veel te zeggen, het onderwerp komt dan ook met enige regelmaat terug in de D&B-blogs. Uiteindelijk draait het hier (bij de klanten van) D&B toch grotendeels om. En hieraan gerelateerd: plezier & passie…

Van D&B kreeg ik de mogelijkheid er een maandje tussen uit te gaan om een reis naar andere kant van de wereld te maken: Australië! Ik had gepland de eerste week alleen op pad te gaan, best spannend zo’n eerste keer, zeker als je zo ver van huis bent. Ik had alles goed voorbereid en voor de eerste paar nachten een mooi appartement  in een appartementencomplex in Airlie Beach geboekt. Dit werd beheerd door twee ontzettend gastvrije eigenaren, die mij bij aankomst heel hartelijk ontvingen. Al snel noemden ze mij ‘the dutchie’, wat dit gevoel alleen maar versterkte. Op dag twee vertelde ik de eigenaresse dat ik graag een cruise zou willen maken om vervolgens terug te vliegen naar Sydney. Direct ging ze opzoek en voor mij bellen om dat ene fantastische schip met de beste kok van Airlie Beach aan boord te regelen en te kijken of ze nog een leuk prijsje kon bedingen. Uiteindelijk lukte dat, echter vertrok de cruise niet op de gewenste datum, maar in de periode dat ik het appartement in Airlie Beach had geboekt. Maar ook dat was geen enkel probleem, ze ging wel even kijken of ze niet kon schuiven met m’n overnachtingen… En dat lukte, op één nacht na, dan waren alle appartementen bezet. Maar niet getreurd, ik kon wel een nacht bij hen in huis slapen, in de kamer van hun kleinzoon, als ik dat tenminste geen bezwaar vond. Natuurlijk niet..!

De volgende ochtend liep ik in de supermarkt, ik had nog geen bakker gevonden en wilde graag een lekker croissantje als ontbijt. Dus vroeg ik aan de supermarktmedewerker of ze nog verse croissantjes hadden waarop ze antwoordde dat het erg druk was geweest in verband met de aankomende kerstdagen en dat alles uitverkocht was. Maar ze had nog wel een afbak-variant. Ik bedankte haar voor het meedenken, maar vertelde haar dat ik geen oven had in het appartement. Terwijl ik de rest van de boodschappen aan het doen was kwam ze opeens terug en zei ze: “ik heb er nog eens over nagedacht en ik heb hier een oven waar we normaal kippen in braden, als je wilt kan ik de croissantjes wel even voor je afbakken in die oven?”. En zo kwam het dat ik met een big smile en vers afgebakken croissantjes de winkel uit liep. Fantastisch toch?! En dat ze een beetje naar kip smaakten maakte mij helemaal niets meer uit..

Zomaar twee voorbeelden van hoe het dus ook kan! Daar kunnen wij in Nederland in sommige gevallen nog iets van leren. Het zijn geen grootse dingen, maar ik werd er wel erg blij van.. het zijn toch vaak de kleine dingen die het doen. En het leuke is dat wanneer je mensen op een vriendelijke en gastvrije manier helpt, je dat ook vaak ook terug krijgt van degene die tegenover je staat en dat maakt het voor beide partijen een stuk leuker! Een win-win situatie dus.

Gelukkig weten we bij D&B de mensen hierop te selecteren: mensen die Hospitality en gastvrijheid in hun DNA hebben zitten, mensen die hun werk met passie doen en die het leuk vinden om mensen te ontzorgen… zoals de Aussies tijdens mijn reis! Volhouden zou ik zeggen, uiteindelijk maak je hiermee het verschil, daar ben ik in ieder geval van overtuigd!

Lieke Hermsen, Facility Manager D&B The Facility Group

Over D&B The Facility Group:

D&B The Facility Group is aanbieder van integrale facilitaire dienstverlening. D&B verzorgt onder andere Receptiediensten, Objectbeveiliging, SchoonmaakdienstenFacility Management en Bedrijfscatering voor corporate kantoren en hoogwaardige vastgoedomgevingen.


Blijf op de hoogte

Laat uw naam en e-mail achter en ontvang maximaal 8 x per jaar de 5 meest trending highlights in één mail.

Reacties zijn gesloten.

Stuur mij dit artikel