D&B The Facility GroupFacility HighlightsD&B wint Europese aanbesteding ‘Schiphol Valet Parking’

D&B wint Europese aanbesteding ‘Schiphol Valet Parking’

20-03-2019

De Valet Services gelden als de topproducten in het totale parkeerportfolio van Schiphol. In 2018 werd deze dienstverlening opnieuw aanbesteed middels een Europese tenderprocedure. D&B kwam als winnaar uit de bus en is daarmee in staat geweest het partnership met Schiphol Nederland meerjarig te verlengen.

Schiphol biedt haar reizigers twee verschillende Valet producten. “Terminal Valet Parking” is de kwalitatief hoogwaardige parkeerservice voor de veeleisende reiziger. Deze kunnen hun auto parkeren in een speciaal voor valet parking gereserveerde sectie direct voor de terminal. Vervolgens geeft de gast de autosleutels af bij de terminal valet parking balie aan de hospitality hostesses. Binnen een minuut na het parkeren is de gast onderweg naar zijn of haar vlucht. “P6 Valet Parking” is een relatief nieuwe propositie. De passagier parkeert in de P6-parkeergarage nabij de terminal en geeft de sleutels af bij de P6 servicebalie. Vandaaruit sta je in enkele minuten in de vertrekhal. Beide Valet proposities behoren tot de best presterende producten op Schiphol en gelden als enkelen van de meest gastvriendelijke services op de luchthaven.

In de afgelopen 7 jaar waarin D&B de Valet Parking heeft mogen uitvoeren in opdracht van Schiphol is het product gegroeid van 38.000 geparkeerde voertuigen naar ruim 120.000 parkeringen per jaar. Internationale luchthavens gelden als de meest fijnmazige en complexe infrastructurele plekken in de wereld. Een goede bereikbaarheid is essentieel voor de concurrentiepositie van vliegvelden, zo ook voor Schiphol. En met de toenemende dynamiek en ontwikkeling van de luchthaven is ruimte schaars. Dankzij de Valet Service is het mogelijk om verderaf gelegen terreinen te gebruiken voor het parkeren van auto’s van reizigers. Daarmee blijft Schiphol bereikbaar en de schaarse ruimte die er nog is op en rondom Schiphol Centrum beschikbaar voor de ontwikkeling van hoogwaardige horeca, retail, leisure en business bestemmingen.

Blockparking op Schiphol - D&B The Mobility Group

D&B heeft, in samenwerking met Schiphol, het parkeerproces rondom de Valet Service verregaand geautomatiseerd. Zo worden de snelheden, gereden routes en verplaatsingen van voertuigen getrackt met GPS en vastgelegd in een app en voertuigen worden bij het in- en uitrijden van de garages 360° gefotografeerd in een ‘state-of-the-art’ videostraat. Tevens ontwikkelde D&B een algoritme waarmee zij de capaciteit van het grootste parkeerterrein met meer dan 30% deed toenemen door, in plaats van conventioneel te parkeren in vakken, de voertuigen te “block parken” (in rijen achter elkaar).

Ook gedurende de komende jaren zal de dienstverlening verdere ontwikkeling doormaken. Zo heeft D&B innovaties gepland op het gebied van duurzaamheid, efficiëntie en veiligheid. Tevens heeft D&B aangegeven de gehele CO2 uitstoot van het parkeerproduct te compenseren middels het planten van bomen. Daarmee is het Schiphol Valet Parking-product per 1 maart 2019 als volledig CO2-neutraal aan te merken.

De Schiphol Valet Parking dienstverlening betreft een integrale samenwerking tussen D&B The Facility Group en D&B The Mobility Group. De diverse servicebalies en het management van het parkeerproduct wordt verzorgd door de hostesses en het management van D&B The Facility Group. Het gehele parkeerproces met bijbehorende technologie wordt verzorgd door D&B The Mobility Group.

 

Over D&B The Facility Group:

D&B The Facility Group is aanbieder van integrale facilitaire dienstverlening. D&B verzorgt onder andere ReceptiedienstenFacility Management, Objectbeveiliging, Bedrijfscatering en Schoonmaakdiensten voor corporate kantoren en hoogwaardige vastgoedomgevingen. Wilt u hier meer over weten klik dan op de desbetreffende link…

Of neem contact op met:

Filip Cwiklinski
Filip Cwiklinski
General Manager D&B The Mobility Group
020 702 73 05

Bericht delen:

Reacties zijn gesloten.

Stuur mij dit artikel