D&B The Facility GroupFacility Highlights5 Star Experience bij de pomp

5 Star Experience bij de pomp

22-02-2013 Mail mij dit artikel

Sinds een jaar of twee start mijn dag een stuk leuker. Nee, ik had (en heb) geen ochtendhumeur maar sinds ik bij D&B werk en dagelijks de A4 opdraai, is een nieuwe routine mijn dag ingeslopen. Ik breng namelijk een bezoek aan ‘mijn BP’. Mijn vriend deed dit al jaren en totdat ik dezelfde ervaring deelde, vroeg ik me af of hij niet een tikkeltje overdreven deed over zijn dagelijkse traditie: het halen van een dubbele espresso bij de bezinepomp. Want het was daar zo gezellig. Goed, op naar het ‘Wild Bean Café’ dus.

Mijn eerste project voor D&B speelde zich af in Leeuwarden; best een eind rijden vanuit Rijswijk. Nu ben ik geen ‘die-hard koffieliefhebber’ maar om de reis  aangenamer te maken, ben ik toen begonnen met het halen van een cappuccino bij de pomp om de hoek. En aldaar werd ik aangenaam verrast door de service van de dames achter de counter. Wat een vrolijkheid om 6 uur ’s ochtends. Maar ook een enorme efficiency: het is hier spitsuur tussen 6 en 8 en een komen en gaan van auto’s en héél veel busjes met daarin héél veel mannen met veiligheidsschoenen.

We zijn inmiddels 2 jaar verder en ik haal dagelijks mijn koffie bij deze BP; de service die hier verleend wordt, betreft een heuse 5 Star Experience. En die gaat als volgt;

Ik parkeer mijn auto en nader de schuifdeur. De vrolijke medewerkster, laten we haar BeP noemen, heeft mij al gezien in haar ooghoek. Terwijl zij alle klanten helpt (koffie, broodjes, artikelen uit de shop, tankbeurten afrekent én de counter schoonhoudt), wordt mijn cappucino alvast gemaakt. Ze maakt een praatje met iedereen en werkt zo doeltreffend dat je een geoliede machine ziet. En passant vult ze zaken bij, haalt broodjes uit de oven en helpt moeiteloos de ene na de andere klant. Ik ben aan de beurt, krijg direct mijn koffie, reken af, maak een kort praatje en vervolg mijn weg. Misschien ben ik 2 minuten binnen geweest. Op vrijdag wordt mij soms nog een zak muffins aangepraat: leuk om uit te delen op kantoor, mevrouw?

In BeP gaat een onwaarschijnlijk facilitair talent schuil. Mijn collega Jeroen zei onlangs al op deze plek: Facilitair Manager, iedereen kan het worden. En dat is een waarheid als een koe.

BeP heeft inmiddels het volgende bewerkstelligd:

  • Ik tank nooit meer ergens anders dan bij ‘mijn BP’;
  • Uit loyaliteit voor BeP en haar collega’s, neem ik sinds kort braaf mijn FreeBees-pas mee naar binnen. Het leek me onzinnig voor een kop koffie maar BeP heeft uitgelegd dat zij erop beoordeeld worden (en dan doe je dat dus);
  • Als het druk is, zou ik mijn koffie zelf kunnen halen uit een aanwezige automaat. Maar dat doe ik niet (want: niet gezellig) en wacht rustig mijn beurt af;
  • Mijn vriend eet elke dag een croissantje bij zijn espresso. Want hij heeft 1 (!) keer ja gezegd op de vraag: croissantje erbij voor een euro? En tja, dan krijg je ‘m elke dag want BeP kent haar klanten (en zij begrijpt ‘up-selling’ ongemerkt heel goed);
  • Als ik een paar dagen vrij ben, meld ik het maar even, want ze zouden zich nog eens zorgen kunnen maken.

En zo simpel is het dus: deze ene medewerkster maakt dat ik extra vrolijk aan mijn dag begin: service with a smile!

Bij D&B willen we onze klanten ook graag binden en boeien. Dat gaat ons gelukkig, net als BeP, erg goed af: bestaande opdrachtgevers blijven graag bij ons en dagen ons uit telkens een stapje verder te gaan (zie ook D&B Digital). Nieuwe opdrachtgevers weten ons te vinden waardoor we met regelmaat nieuwe en ambitieuze klanten mogen verwelkomen. Dat kan alleen met de beste mensen.  Van startende HBO-ers en servicedeskmedewerkers tot senior facility managers: bij ons loopt iedereen ‘the extra mile’. D&B-ers maken graag het verschil. Dat leer je niet op school en ook niet in de praktijk; dat heb je of heb je niet, het zit in je. Net als bij BeP. Zij sluit moeiteloos aan op ons doel: het creëren van een beleving waardoor mensen met plezier werken, een omgeving die inspireert. Wij doen ons best onze gasten dagelijks in hun verwachtingen te overtreffen en dat noemen wij de 5 Star Experience.

En dan lijkt er even geen verschil te zijn tussen D&B aan de Amsteldijk en BP Ypenburg.

Marije Knijnenburg, Facility Manager D&B The Facility Group.

Over D&B The Facility Group:

D&B The Facility Group is aanbieder van integrale facilitaire dienstverlening. D&B verzorgt onder andere Receptiediensten, Objectbeveiliging, SchoonmaakdienstenFacility Management en Bedrijfscatering voor corporate kantoren en hoogwaardige vastgoedomgevingen.

Reacties zijn gesloten.

Stuur mij dit artikel