13-12-2017

Hospitality in gebouwen

Wij leven in een inspirerende tijd. De steden waarin wij leven, zijn in sneltreinvaart aan het veranderen. Bedrijven als Apple, UBER, Snapchat, Deliveroo en Netflix transformeren onze wereld en ons wereldbeeld. De vergrijzing, nieuwe generaties en globalisering hebben grote invloed op de wijze waarop wij leven, werken, leren en spelen. En omdat wij voor een groot deel leven, werken, leren en spelen in gebouwen, zal dat het vastgoed voor altijd veranderen.

Lees meer
04-12-2017

3 redenen om facilitair integraal uit te besteden

Organisaties die overwegen om hun facilitaire dienstverlening integraal aan te besteden doen dit veelal vanuit een wens om kosten te reduceren, om zich op de core business te kunnen focussen of om meer continuïteit en flexibiliteit te verkrijgen. Een succesvol facilitair concept kan echter grotere waarde toevoegen. We weten immers dat de werkomgeving de werknemerstevredenheid positief kan beïnvloeden. En dat werknemers die beter in hun vel zitten betere prestaties leveren, gezonder zijn, eerder hun ideeën delen, gemakkelijker samenwerken en zich bewuster zijn van hun eigen talenten. Een integraal concept is het meest geschikt om deze waarde voor een organisatie te

Lees meer
27-11-2017

Geluksmomenten in de werkomgeving leiden tot aantrekkelijk werkgeverschap, betere prestaties en meer omzet

De tijd waarin de werkgever bepaalt wie hij het bedrijf binnen hengelt is voorbij. Niet langer is het noodzakelijk dat starters op de arbeidsmarkt reeds vanaf het eerste studiejaar bezig zijn met het kiezen van de juiste bijbaantjes en het exploreren van vaak doodsaaie of tijd absorberende extra curriculaire activiteiten, omdat hun toekomstige baas dat zo enorm waardeert. Niet meer avonden lang sociaal wenselijke antwoorden instuderen voor een sollicitatiegesprek op vragen die je nooit gaat krijgen.

Lees meer
30-10-2017

Bye bye work-life balance, hello work-life fluency

Nieuwe generaties rekenen er op veel elementen die onderdeel zijn van het privéleven terug te zien in de werkomgeving. De andere generaties nemen die manier van werken snel over. We spreken tegenwoordig niet langer over een work-life balance, maar over work-life fluency of fusion.

Lees meer
16-10-2017

A-Great-Place-To-Be als de werkomgeving van vandaag

De werkomgeving is niet langer exclusief beschikbaar voor werken alleen. Dankzij de opkomst van nieuwe technologieën en werken in de cloud werd het een gegeven dat mensen steeds vaker ook buiten werktijd en op andere plekken dan de werkplek werk gingen verzetten. Er ontstonden nieuwe manieren van werken. En leven en werken werden steeds meer onderdeel van dezelfde ruimte en tijd. Tegelijkertijd raakte het geaccepteerd om een tandartsafspraak of sportlesje onder “werktijd” in te plannen. Of in sommige gevallen zelfs op het werk. En niemand kijkt meer raar op als er tijdens het werk een potje tafelvoetbal of pingpong gespeeld wordt. Het werd steeds moeilijker voor managers om mensen af te rekenen op aanwezigheid en men ging dus meer naar een output georiënteerde samenwerking.

Lees meer
10-10-2017

‘Service is not a learned trick’

Het pand van De Nederlandsche Bank (DNB) aan het Frederiksplein in Amsterdam kent een hoog niveau van beveiliging. Dit maakt het extra uitdagend om bezoekers optimaal te ontvangen en hen een gevoel van welkom te geven. Een gesprek met Jackie Gravesteijn (DNB), Danny Jacobs (DNB) en Astrid Meijer (D&B The Facility Group) over het partnership tussen beide organisaties en de rol van hospitality in een omgeving waar beveiliging en veiligheid hoog op de agenda staan.

Lees meer
02-10-2017

Kan de facilitaire markt “The NOW Economy” bijbenen?

De continu groeiende behoefte aan service in een 24-uurseconomie vraagt van organisaties om te veranderen als zij aan de telkens meer veeleisende vragen van consumenten willen voldoen. Kijkend naar het gedrag van consumenten in de afgelopen jaren doet ons realiseren dat mensen on-the-spot communicatie en directe service sneller hebben omarmd dan velen van ons hebben kunnen voorspellen. Bij UBER, Snapchat, Deliveroo, Foodora is het de snelheid van virtuele apps en de directe levering van diensten die leidt tot een enorme opwinding bij gebruikers in wat omschreven wordt als “The Now Economy”. Onze verwachtingen zijn enorm veranderd, zelfs al in de laatste anderhalf tot twee jaar. Kijk bijvoorbeeld naar hoe we onze maaltijden bestellen, naar muziek luisteren, televisie kijken of nieuwe vriendschappen maken.

Lees meer

Stuur mij dit artikel