10-05-2013

5 redenen om meer kantoormeters te huren

Ongeveer drie jaar geleden ben ik als groentje aan de slag gegaan bij D&B The Facility Group. Dit omdat ik tijdens mijn studie Vastgoed&Makelaardij een grote voorliefde had ontwikkeld voor inspirerende kantooromgevingen. Ik was er van overtuigd dat ik als toekomstig Facility Manager een positieve bijdrage kon gaan leveren aan de Nederlandse kantoorinrichting.

Lees meer
18-04-2013

Hoe duurzaam ben je echt?

Er bestaan ongetwijfeld meerdere facilitaire artikelen over duurzaamheid waarin de omschrijving van duurzaam uit de online versie van de Dikke van Dale is opgenomen. Veel van die artikelen zullen gaan over het milieu, de planeet en de ecologische footprint van bedrijf, land of werelddeel. CO2 reductie, elektrisch rijden, afval scheiden, LED verlichting, zonnepanelen, windenergie en groene stroom. Mooie, waardevolle en maatschappelijk relevante onderwerpen, maar misschien slechts het topje van de smeltende ijsberg?

Lees meer
15-03-2013

Generatiekloof binnen een facilitaire organisatie

Recentelijk kwam mij het volgende artikel onder ogen; 40 uur werken is belachelijk!
Dit triggerde mij, met name omdat ‘het aantal uren werken’ de laatste tijd steeds vaker onderwerp van gesprek is, zeker als je hierbij de diverse generaties tegen elkaar afzet.
Even kort, inmiddels kennen wij de volgende generaties waar wij in ons werk mee te maken hebben (Bron Wikipedia);

Lees meer
22-02-2013

5 Star Experience bij de pomp

Sinds een jaar of twee start mijn dag een stuk leuker. Nee, ik had (en heb) geen ochtendhumeur maar sinds ik bij D&B werk en dagelijks de A4 opdraai, is een nieuwe routine mijn dag ingeslopen. Ik breng namelijk een bezoek aan ‘mijn BP’. Mijn vriend deed dit al jaren en totdat ik dezelfde ervaring deelde, vroeg ik me af of hij niet een tikkeltje overdreven deed over zijn dagelijkse traditie: het halen van een dubbele espresso bij de bezinepomp. Want het was daar zo gezellig. Goed, op naar het ‘Wild Bean Café’ dus.

Lees meer
18-02-2013

Eén team, één taak

Ik ben al vele jaren werkzaam binnen Facility Management. Eerst in vaste dienst bij de organisatie waar ik werkte, later bij facilitair dienstverlener D&B Facility Management. Via D&B Facility Management heb ik bij verschillende bedrijven in de keuken mogen kijken o.a. van een consultancy- en advocaten kantoor en een mediabedrijf. Hierdoor is mijn horizon enorm verruimd. Mijn indiensttreding bij D&B is een enorme boost geweest voor mijn facilitaire carrière.

Lees meer
07-02-2013

Wat heb je nodig om een goede Facility Manager te zijn?

Je hebt vast wel eens van iemand gehoord dat Facility Management een solide carrièrekeuze is - een kans om goed geld te verdienen in de zakelijke dienstverlening en/of commerciële vastgoedwereld. Dat is zonder meer waar. Maar wat moet je kunnen en weten om in dit geweldige vak te slagen?

Lees meer
01-02-2013

Security host versus traditionele beveiliger

Hoe vaak gebeurt het niet dat je een kantoorlocatie binnenkomt en daar een ietwat stuurse beveiliger achter de balie aantreft, die je de toegang ontzegt, mits je allerlei procedures doorloopt. Een warm welkom is hier ver te zoeken. Het interessante is wel dat zo ongeveer alle beveiligingsbedrijven op de markt pretenderen security hosts in te kunnen zetten, maar dit lijkt mij eerder een marketingtruc dan dat het hier daadwerkelijk om security professionals gaat die intrinsiek over de juiste competenties beschikken om een echte security host te zijn.

Lees meer
10-12-2012

Facility Management denktank 2012 – FMLab2020 – Creating the future

D&B Facility Management heeft in 2012 de D&B FM Denktanks georganiseerd. De groepjes van +/- 5 personen spelen een belangrijke rol bij het vormgeven van de visie en propositie van D&B Facility Management op het gebied van 8 facilitaire onderwerpen.
De teams hebben ruim een jaar de tijd gehad om te werken aan een innovatief en toepasbaar concept voor D&B welke uiteindelijk in een eindpresentatie is gepresenteerd aan de directie en overige teams.

Lees meer
03-12-2012

5 succesfactoren om het “WOW”-effect te realiseren

Enige weken geleden las ik dat touroperator Arke een benaderingsprotocol heeft geïntroduceerd. De medewerkers van de reiswinkels zijn verplicht de klanten bij binnenkomst in de winkel de hand te schudden. Deze manier van verwelkoming vormt onderdeel van een set aan fatsoensnormen en zou daarmee de gastgerichtheid en klanttevredenheid verhogen met als resultaat hopelijk meer boekingen.

Lees meer

Stuur mij dit artikel