Receptiediensten

"Welcome to the experience"

Receptiediensten

Welcome to the experience

Het hedendaagse kantoor kan niet langer zonder een onderscheidend hospitality en receptiediensten concept. Het creëren van een authentieke en verrassende eerste indruk vormt een intrinsiek onderdeel van de beleving die een gast of medewerker bij uw organisatie heeft.

Het is niet langer de grote lease auto die uw medewerker bindt. Ook is het niet langer uw kantoorlocatie op stand waarom uw klant voor u kiest. Emotie en oprecht contact zijn intrinsieke onderdelen van de beleving in het hedendaags kantoor. Receptiediensten spelen een cruciale rol in het verzorgen van een geweldige ontvangst, een aangenaam verblijf en een warm afscheid. De receptioniste heeft daarmee de mogelijkheid veel invloed uit te oefenen op de eerste en laatste indruk die een bezoeker van uw kantoor heeft.

Alle receptionistes binnen D&B receptiediensten worden getraind om een ontvangst te creëren alsof men een vijfsterren hotel binnenstapt, maar dan voor iedereen. Elke bezoeker en medewerker wordt op een persoonlijke, betrokken en professionele wijze verwelkomd. Men is zich bewust van het effect van een glimlach en het gebruik van de naam van de gast door de receptioniste. Het aannemen van de jas of bagage, het serveren van een tweede cappuccino als de wachttijd iets oploopt en het tussentijds informeren van de gast zijn voor onze receptionistes de basis van een goede ontvangst. Het verrassingselement binnen de receptiediensten van D&B ontstaat doordat de receptionistes werken vanuit het principe van customer intimacy en een deel van de service altijd afstemmen op de persoonlijke wensen van de gast.

Dynamische Hosting / Receptiediensten

De hedendaagse werkomgeving is in sneltreinvaart aan het veranderen van een werkplekomgeving naar een omgeving waarin men elkaar ontmoet en op diverse manieren kan (samen)werken. Onder invloed van nieuwe technieken en nieuwe generaties ontstaan nieuwe manieren van werken. Daarmee is de dynamiek en flexibiliteit van de hedendaagse werkomgeving in grote mate toegenomen. Wij adviseren dan ook steeds vaker om van de van oudsher statische receptiediensten naar dynamische hosting over te gaan. Een gast ervaart deze vorm van ontvangst, begeleiding en afscheid als vooruitstrevend, meer gelijkwaardig, professioneel en uitermate gastgericht.

D&B The Facility Group - Receptiediensten Profiel

Gastbeleving

Iedere gast die op bezoek komt bij een kantoor vormt op basis van hetgeen hij of zij beleeft (ziet, hoort, voelt, ruikt en proeft) op de locatie een mening over het bedrijf dat hij of zij bezoekt. Voor iedere organisatie is het van groot belang dat deze beleving zo positief mogelijk is. D&B receptiediensten werkt vanuit het principe dat de beleving van een gast in grote mate beïnvloed kan worden door de receptionistes, maar in essentie afhankelijk is van vijf factoren: het imago van de organisatie, de kantooromgeving, de mensen, de faciliteiten en de geboden service. Deze elementen hebben een onderlinge samenhang en werken als communicerende vaten. Heeft een organisatie bijvoorbeeld een geweldig imago, kan men de beste mensen uit de markt achter de receptie plaatsen, maar ligt het zwaar verouderde kantoor afgelegen, in een onaantrekkelijke buurt, dan zal de algehele waardering voor het bedrijf lager scoren. D&B is zich hiervan bewust en zet zich actief in om de elementen waar wij invloed op kunnen uitoefenen positief te ontwikkelen.

Selectie

Receptionistes binnen de D&B receptiediensten zijn allen tenminste tweetalig en afkomstig uit een omgeving waar klantcontact centraal staat. Veel van onze dames hebben een serviceverleden in de hotellerie, de burgerluchtvaart, de evenementenindustrie of het corporate kantoor. In onze werving en selectie besteden wij bovengemiddeld veel aandacht aan de persoon achter het CV. Een gastgerichte houding en zogenaamde people skills zijn niet aan te leren en dienen in het DNA van de receptiediensten kandidate aanwezig te zijn. Bevlogenheid, genieten van het persoonlijke contact met een gast, oprechte betrokkenheid en zorgzaamheid zijn essentiële eigenschappen voor de invulling van de receptiediensten van D&B.

StarClass®

De driedaagse StarClass® opleiding is een persoonlijke effectiviteitstraining waarin uitgebreid aandacht besteed wordt aan communicatietechnieken, persoonlijke effectiviteit en gast- en servicegericht handelen. Tevens komen de onderwerpen omgevingsbewustzijn, conflicthantering en persoonlijke presentatie en performance uitgebreid aan de orde.

Bedrijfskleding door Mart Visser

Indien onze klant dit wenst, gaan de receptionistes van D&B receptiediensten gekleed in bedrijfskleding die ontworpen is door Nederlands bekendste couturier Mart Visser. De kleding heeft een zeer representatieve en professionele uitstraling. Een belangrijke overweging om Mart Visser te vragen om de kleding te ontwerpen, is dat wij grote waarde hechten aan het feit dat het dragen van goed passende en representatieve receptiediensten bedrijfskleding in grote mate bijdraagt aan een gevoel van waardering en trots bij onze mensen.

Receptiediensten info?

Wilt u meer informatie over Receptiediensten van D&B? Neem dan contact met ons op.
Indien u behalve over Receptiediensten meer wilt weten over onze Objectbeveiliging, Facility Management, Bedrijfscatering of onze Schoonmaakdiensten? Klik dan op de desbetreffende link…

Stuur mij dit artikel