Service Desk

"The dial 9 of the office"

Service desk

The dial 9 of the office

De verwachtingen die medewerkers hebben van hun werkomgeving zijn aan het veranderen. Doordat werken in het algemeen veel flexibeler is geworden en wij steeds vaker als individu kunnen bepalen waar en wanneer wij werken, is het faciliteren van de werknemer steeds vaker een op de persoon afgestemde service.

Onze mobile devices, instant messenger solutions, video conferencing oplossingen en mogelijkheden om in de cloud te werken, zorgen ervoor dat wij any time, anywhere kunnen werken. Meer en meer zijn wij in praktische zin in staat om onze eigen werktijden te bepalen. Kantoren moeten plekken worden waar op een flexibele manier gewerkt kan worden en gebruik gemaakt kan worden van uitstekende werkplekconcepten, vergaderfaciliteiten en services gedurende meerdere uren per dag. Een centrale service desk neemt in een dergelijke omgeving een steeds prominentere rol in. Voor het reserveren van vergaderzalen, eventueel met bijbehorende catering- en apparatuur wensen of voor de ondersteuning bij het organiseren van evenementen. Hier kan men terecht voor de toegangsautorisaties, digitale middelen, relatiegeschenken, vervoersoplossingen en logoartikelen of souvenirs. Mocht men vragen of klachten hebben over de services of faciliteiten of storingen in gebouwinstallaties willen melden, dan is men hier aan het goede adres.

Facilitair Management Informatie Systeem

Binnen onze service desk maken wij graag gebruik van een geïntegreerd en webbased FMIS . Wij zijn uitstekend in staat een dergelijk systeem voor u in te richten, compleet met werkprocessen gebaseerd op de overeengekomen service level agreements met de diverse leveranciers en interne stakeholders. Ook brengen wij de diverse contracten, de contractafspraken, prijzen, tarieven en facturatie onder in het FMIS. Dagelijks registreren en managen wij de meldingen, reserveringen, bestellingen en bijvoorbeeld bezoekers in het FMIS en genereren wij de rapportages die gewenst zijn. Met andere woorden; een uitstekende tool om gezamenlijk totale transparantie te creëren omtrent budgeten, performance en contracttermijnen.

Selectie

Onze service desk medewerkers hebben veelal een HBO opleiding Facilitair Management of de Hogere Hotelschool afgerond en hebben gemiddeld 0 tot 4 jaar werkervaring. Voor vele van onze service desk medewerkers is dit de ideale springplank naar de rol van bijvoorbeeld facilitair coördinator. Wij selecteren de medewerkers die op een service desk werkzaam zijn op basis van een gastgerichte houding, relationele vaardigheden, organisatietalent en oplossingsgerichtheid.

FM StarClass®

De driedaagse StarClass® FM opleiding is een persoonlijke effectiviteitstraining waarin uitgebreid aandacht besteed wordt aan communicatietechnieken, persoonlijke effectiviteit en gast- en servicegericht handelen. Tevens komen de onderwerpen omgevingsbewustzijn, conflicthantering en persoonlijke presentatie en performance uitgebreid aan de orde.

Bedrijfskleding door Mart Visser

Indien onze klant dit wenst, gaan de service desk medewerkers van D&B gekleed in bedrijfskleding die ontworpen is door Nederlands bekendste couturier Mart Visser. De kleding heeft een zeer representatieve en professionele uitstraling. Een belangrijke overweging om Mart Visser te vragen om de kleding te ontwerpen, is dat wij grote waarde hechten aan het feit dat het dragen van goed passende en representatieve bedrijfskleding in grote mate bijdraagt aan een gevoel van waardering en trots bij onze mensen.

Facility desk info?

Wilt u meer informatie over Facility Desk dienstverlening van D&B? Neem dan contact met ons op.
Indien u behalve over de Facility Desk meer wilt weten over onze Receptiediensten, Objectbeveiliging, Facility Management, Bedrijfscatering of onze Schoonmaakdiensten? Klik dan op de desbetreffende link…

Stuur mij dit artikel